Shell Lubricants запазват водещата си позиция на пазара на смазочните продукти с 11,6% пазарен дял, сочи последното проучване на Kline & Company’s Global Lubricants Industry: Market Analysis and Assessment 2016 report. Това е десетата поредна година, в която Shell Lubricants са на първо място сред световните производители на смазочни продукти. Изчислените от Kline & Company продажби на Shell са между 4,400 и 4,600 килотона смазочни продукти през 2015, от които 36% са предназначени за леки автомобили, 34% за индустриални приложения и 30% за транспортни приложения.

Проучването също така показва, че Shell Lubricants са пазарен лидер във Филипините (30%), Малайзия (27%), Великобритания (18%) и САЩ (12%).

За да могат да отговорят на нарастващото потребление, Shell Lubricants инвестират стотици милиони долари в инфраструктура, обновяване на производствени съоражения, изграждане на нови заводи за греси и базови масла. Един от основните фактори за успех е революционната GTL технология на Shell, при която от природен газ се произвежда кристално чисто базово масло. От представянето на Shell Helix Ultra с PurePlus Технология през 2014, продуктите реализират двуцифрен ръст и се продават в над 100 държави в целия свят.